کم خوری باعث افزایش وزن میشود


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

 
در طی سالیان اخیر یکی از مهمترین دغدغه های انسانها ممانعت از افزایش وزن و رسیدن به وزن نرمال است
سوزاندن چربیهای اضافی بهترین روش برای کم کردن وزن و برخورداری از اندامی موزون و متناسب است
به همین دلیل لابراتوارهای داروسازی مجاز و غیر مجاز تمام کوشش خود را برای ساخت داروهایی که بدون نیاز به فعالیتهای وقت گیر و خسته کننده ورزشی انسانهای قرن 21 را در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای اندک به اندامی رویایی و زیبا برسانند ، بکار گرفتند
و از این میان انواع قرصها و پودرها و مکمل های غذایی زاده شدند و روشی بسیار مناسب برای بهره مادی بردن عده ای کثیر افراد سودجو.
و تبلیغات آنچنانی که چربی های طبقه طبقه اندام شما که در زمانی مثلا 30-40 ساله در تمام لایه های زیرین و زبرین پوست و گوشت شما تشکیل شده است را با خوردن چند دانه قرص یا مقداری پودر در زمانی اندک حداکثر 6 ماهه از بین برده و اندامی شبیه مانکنهای هالیوودی و یا هرکول اقسانه ای برای مردان به ارمغان خواهد آورد
اما هیچیک از این تبلیغات از عوارض این داروها چیزی بزبان نمیارن
در هیچ تبلیغی گفته نمیشه استفاده از قرصهای لاغری که در ماهواره تبلیغ میشه عوارضی چون طاسی سر و حتی بدن، در موارد عقیم شدن در مردان و زنان، دو بینی مرضی، مشکلات کبدی تا حد از دست دادن کبد و آسیب جدی به کلیه ها میشه
هرگز عنوان نمیشه استفاده از این گونه داروها در مواردی باعث بیخوابی های مرضی و توهماتی شبیه توهمات استفاده از کریستال یا همون ماده مخدر شیشه میشه
البته افرادی که نسبتا عاقلتر از گروه اول هستند و از استفاده از اینگونه اروها خودداری میکنند رو به کم خوری میارن به امید لاغر شدن در مدتی اندک
در زیر در مورد این دسته از افراد صحبت میکنم
کم خوری طولانی مدت باعث میشود که بدن انرژی زیادی نسوزاند بنابراین با وجود کم خوری نه تنها کاهش وزنن ایجاد نشده بلکه ممکن است ایجاد چاقی هم بکند.
به گفته یک متخصص تغذیه، کم خوری باعث میشود بدن پروتئین دریافت نکند و چون پروتئین برای سلامتی بدن لازم است در نتیجه بدن دچار تورم میشود بطوری که ظاهر فرد پف کرده بنظر میرسدو دچار افزایش وزن میشود.
پزشکان علم تغذیه میگویند:
فعالیت بدنی نتعادل ، نداشتن استرس و نگرانی،روش صحیح زندگی و عادات غذا خوردن ، در کاهش وزن بسیار موثر است
.
اگر دریافت و مصرف کالری در یک فرد مساوی باشد وزن ثابت خواهد ماند اما در صورتی که دریافت کالری از مصرف بیشتر شود فرد دچار افزایش وزن خواهد شد و همچنین اگر مصرف کالری فرد از میزان دریافت آن زیادتر باشد کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد
امروزه فعالیت بدنی ما نسبت به گذشته کمتر شده و برایب کاهش وزن انجام فعالیتهای بدنی مازاد بر فعالیتهای عادی روزانه لازم است.
فردی که مدت طولانی کم غذایی را تحمل کرده است بدلیل هوشیار بودن بدن هر موجود زنده ساختار بدن بشکلی است که بدن برای جلوگیری از مرگ ، سوخنت و ساز خود را کم کرده تا از اتلاف انرژی خود تا حد امکان جلوگیری کند در نتیجه در سرما نوک بینی و نوک انگشتان دست دچار یخ زدگی شده و نیز احساس بیحالی میکند .
این فرد چون انرژی زیادی نمیسوزاند با وجود کم خوری نه تنها دچار کاهش وزن نمیشود بلکه ظاهری پف آلود پیدا کرده و دچار افزایش وزن میشود.
چند توصیه جدی برای کسانی که از بالا بودن وزن رنج میبرند
شکلات به بدن تناسب خوبی میدهد
به افراد سالمی که ورزش میکنند و بطور مرتب شکلات میخورند ، شاخص توده بدنی پایین تری نسبت به افرادی دارند که کمتر شکلات میخورند.
بر طبق یک آزمایش بر روی 1000 نفر افراد بزرگسال در فرانسه این برداشت تقویت شد که شکلات با وجود میزان بالای کالری و قند موجود در آن میتواند برای قلب سلامت بخش باشد. افراد شرکت کننده در این بررسی سنشان از 20 تا 85 سال متفاوت بود گزارش کردند که بطور میانگین دو بار در هفته شکلات میخورند و بطور میانگین 3تا 6 بار در هفته ورزش میکنند .
افرادی که بیشتر از حد میانگین شکلات میخوردند میزان شاخص توده بدنی MBA در آنها بمراتب پایین تر بود .
محققان دانشگاه کالیفرنیا درسان دیه گو که این بررسی را انجام دادند میگویند: با این تحقیق میتوان پژو هشهای مشروح تر و حتی یک کار آزمای بالینی تصادفی در مورد مزایای متابولیک شکلات انجام داد.
چند ماده غذایی چربی سوز:
پنیر:بسیاری از افراد که رژیم غذایی دارند سعی میکنند لبنیات و در راس آنها پنیر را برای همیشه یا حتی برای مدتی چند ماهه از لیست غذاهای مورد استفاده خود حذف کنند که البته این اشتباه بزرگ است
بر اساس تحقیقات دانشمندان علم تغذیه در دانشگاه تنسی آمریکا مشخص شد افرادی که سه بار در روز از مواد غذایی لبنیاتی استفاده میکنند چربی بیشتری میسوزانند و البته فراموش نکنید که لبنیا حاوی کلسیم فراوانی است و برای استخوان سازی بسیار مهم و حیاتی میباشد.
افرادی که کلسیم کافی دریافت نمیکنند عموما چربی بیشتری ذخیره میکنند
روغن نارگیل:شاید بسیاری تصور کنند روغن نارگیل تنها برای موهای انسان و حالت دادن به آن مورد استفاده قرار میگیرد اما حقیقت این است که روغن این میوه دارای خاصیت چربی سوزی بالایی است و همچنین بر طبق تحقیقاتی که در سال 2009 بر روی زنان در برزیل انجام شد مشخص شد روغن نارگیل باعث کاهش کلسترول مضر خون هم میشود.
خشکبار:انواع خشکبار مثل : بادام ،ذگردو، فندق، پسته و ... حاوی اسید چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت قلب انسان بسیار مفیدند
در عین حال این خوراکی ها با فعال کردن سیستم متابولیسمی باعث میشوند روند چربی سوزی در بدن انسان تسریع شود . این مواد خوراکی همچنین دارای میزان بالایی فیبر هستند که باعث میشوند انسان کمتر احساس گرسنگی کند و بدنبال آن غذای کمتری بخورد.
برای افزایش امید به زندگی چه باید بخوریم؟
با استفاده از چند ماهده غذایی میتوان امید به زندگی را افزایش داد.
چای سبز نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. فشار خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و از سوی دیگر کلسترول مضر خون راکاهش میدهد.
چای سبز همچنین حاوی فلونویید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. در واقع نتیجه یک تحقیق در ژاپن نشان میدهد نوشیدن 4تا5 فنجان چای سبز در روز خطر مرگ را تا 16% کاهش میدهد.
روغن زیتون حاوی چربیهای غیر اشباع تک زنجیره ای است و میتواند یکی از پایه های اصلی تضمین سلامت باشد.مصرف مداوم این روغن خط سکته و بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.روغن زیتون همچنین حاوی ریز مغذی ها فنول است که دارای خاصیت ضد التهابی و نیز آنتی اکسیدانی است میباشد. مصرف مداوم این روغن بر طبق تحقیقات تا 20% بر عمر اسان می افزاید.
ماهی های روغنی هم ماده دیگر غذاییست که بیشترین رقم امید به زندگی را در بین مردم جهان بخصوصژاپنی ها بخود اختصاص داده است
ماهیهای روغنی منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و Dهستند و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش یسزایی ایفا میکنند و همچنین دارای امگا 3 طبیعی نیز هستند که امگا 3 باعث جلوگیری از خطر انواع سکته های مغزی و قلبی میکند
میوه های رنگی و سبزی ها نیز حاوی مواد مغذی منحصر بفرد میباشند و در پیبشگیری


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:26 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com